Lesné kúpalisko v Liberci
Lesné kúpalisko v Liberci Zatvoriť

Túra Lesné kúpalisko v Liberci

Liberec a jeho okolie ponúka mnoho zaujímavostí. Avšak pokiaľ máte bábätko, ktoré si ešte len hovie v kočíku, tak sa z pohľadu turistu možnosti scvrkávajú. Avšak predsa sa tam niečo nájde. Lesné kúpalisko uprostred lesa v Lidových sadoch je ideálne miesto pre návštevníkov zblízka aj z ďaleka s malými deťmi aj s bábätkami v mestských kočíkoch.

Po stopách Masaryka

Keďže som nechcela nášho potomka vytrhnúť zo snov drkotaním po zámkovej dlažbe v centre, obišla som historické jadro a vydala sa smerom k zoologickej záhrade. Pokiaľ chce ísť niekto električkou (číslo 2 a 3) je potrebné vystúpiť na zastávke s názvom Botanická záhrada.

Avšak bola by škoda obísť Masarykovu ulicu, ktorá patrí k najkrajším v Liberci. Vystavané vily z prelomu 19. a 20. storočia lemuje lipová aleja. Okrem iných je na tejto ulici architektonicky zaujímavá budova niekdajších kúpeľov Františka Jozefa I., terajšia galéria, a budova Severočeského múzea, ktoré patrí medzi najstaršie v Českej republike.

Keď prejdeme celú Masarykovu ulicu, prídeme k zoologickej záhrade, ktorá je prvou ZOO v Čechách. Jej začiatky sa datujú do roku 1904. Ak má niekto rád zverince, tak tam nájdete bezbariérový prístup, takmer všade. Uvidíte biele tigre, ktoré sú raritou v širokom okolí. Ale aj ťavy dvojhrbé, plameniaky alebo zebry.

Okolo pelikánov k lesnému kúpalisku

Avšak dnes nejdeme do ZOO, ale len prechádzame okolo. Popri Labuťom jazierku, ktoré bolo umelo vytvorené začiatkom minulého storočia a teraz je domovom pelikánov a veľkých kaprov. Z centra je to asi pol hodinu kočíkovým tempom. Pokračujeme ďalej a za zoologickou záhradou sa napájame na turistický chodník s modrou značkou. Vnárame sa do prímestského lesíka s potokom a lúkami, kde je viacero miest vyhradených na opekanie.

Pokračujeme ďalej a po 15 minútach prídeme k bráne lesného kúpaliska, kde je vstup zadarmo. Je tam viacero lavičiek a veľká kosená lúka lemovaná lesom. Či už s kočíkom alebo s malými deťmi je to vďačná trasa. Rozložíme si deku na lúke v tieni stromov a zatiaľ sa len pozeráme, ako sa iní kúpu. Jedna strana bazéna je vhodná aj pre malé deti, lebo voda tam siaha len po kolená. Na druhej strane je voda dostatočne hlboká, aby si tam odvážlivci mohli aj zaskákať. Každý si tu nájde svoje. Lesné kúpalisko vystavali za prvej republiky v roku 1935, v roku 2016 bolo rekonštruované. Je napájané vodou z Jizerského potoka, ktorý zaručuje osvieženie aj počas letných horúčav.

Pre fajnšmekrov pivo Volt

Osvieženie ponúka aj stánok s občerstvením. Avšak sú tu hlavne nápoje, hlad veľmi nezaženiete, pokiaľ si sem neprinesiete niečo svoje. Pre fajnšmekrov tu podávajú pivo Volt z neďalekého Jablonca nad Nisou. Je to mestečko blízko Liberca, v ktorom si môžete dohodnúť prehliadku minipivovaru.

Hor sa na Libereckú výšinu

Ak sa niekomu máli a má chuť na dlhšiu prechádzku, môže sa vybrať na Libereckú výšinu. Najjednoduchšie je to od ZOO (konečná zastávka električky) po žltej turistickej značke. Teda z lesného kúpaliska späť po modrej, ktorá za zverincom pretína žltú značku. Je to nespevnený turistický chodník, avšak dostatočne široký aj pre kočík. Romantický hrádok s rozhľadňou bol postavený v rokoch 1900 až 1901. Z rozhľadne si môžete vychutnať pohľad na celý Liberec, avšak kočík musíte nechať dole pod rozhľadňou.