Zimný vodopád Skok s deťmi

30. 03. 2020
Zima 2019/2020 veľmi neoplýva snehom a ak už niekde sneží, spravidla inde, než sa práve nachádzame. Aj preto sa tešíme, keď nás začiatkom jarných prázdnin vítajú zasnežené Vysoké Tatry. A keďže ďalšie dni majú byť teploty až do plus ôsmich stupňov, neváhame a napriek únave z neskorého nočnému príchodu nasledujúce ráno hneď vyrážame na túru.

Štrbské Pleso, TEŽ – Pred Heliosom – Janova polianka – Predná poľana (Areál snov) – Stredná poľana – vodopád Skok a späť

Pri raňajkách sme mali dlhšiu poradu o cieli túry, pretože okolo nás bola hmla a podľa webkamier bola aj na mnohých ďalších miestach, ktoré prichádzali do úvahy. Napokon sme si povedali, že čím vyššie, tým lepšie, a vyrazili sme na Štrbské Pleso. Intuícia bola dobrá, na Štrbskom Plese nás privítalo slnko, modrá obloha a biele štíty. K tomu húfy ľudí, ktoré neobľubujeme, ale keď sme vošli do lesa na žlto značený chodník, počet okoloidúcich sa scvrkol na celkom prijateľný.

Výstup

Chodník vedie Mlynickou dolinou, prvá časť je aktuálne bez stromov, s výhľadmi na Soliská a Patriu, medzi nimi v doline náš zmrznutý cieľ. Potom sa vnoríme do ihličnatého lesa. So snehom vyzerá rozprávkovo. Okrem toho je tu tieň. Pri rannej hmle mi nenapadlo natrieť opaľovacím krémom seba a ani deti, a tak čím dlhšie budeme v lese, tým lepšie. Núdzovo som nás ponatierala aspoň tyčinkou na pery s ochranným faktorom 50, ktorú nosím v malej príručnej lekárničke.

V lese sme naozaj pomerne dlho, lebo Maťko sa vlečie z nohy na nohu. Asi sa mu to tu zdá monotónne. Keď z lesa vyjdeme do otvorenej doliny, tempo detí sa výrazne zvýši. Najmä sa im páči prebárať sa mimo vychodeného chodníka. Posledných asi 15 minút opustili aj chodník a až po vodopád sa prebárajú v hlbšom snehu vľavo od nás, sem-tam sa prederú cez vetvičky kosodreviny, prírodné ihrisko má úspech. Počasie je dokonalé, modrá obloha, slnko páli ako cez Veľkú noc, vpravo od nás pod Patriou kreslí vlnovky jeden skialpinista za druhým, vľavo v Širokom žľabe je tiež mravenisko.

Onedlho sme pod vodopádom, teraz skôr ľadopádom. Posedáva tu pomerne dosť spoluturistov, ale miesta je dosť. Ľubo vylieza na veľký kameň, ja vyťahujem rožky a čaj. Deti viac než jedlo a pitie zaujíma, ako sa dostať na kameň a tancujú okolo skaly ako domorodci okolo rituálneho ohňa. Ja ich tam zase naháňam s hrnčekom čaju. Tento program im vydrží približne pol hodiny. Slnko praží tak, že sú len v mikinách, a keď vidím červené líčka, natrené len núdzovou tyčinkou, navrhujem odchod.

Návrat

Cesta dole je pomerne rýchla, deti to viac-menej zbehnú, len peších aj lyžiarskych návštevníkov pribudlo a tak sa treba každú chvíľu niekomu vyhnúť. Prebehneme aj Štrbské Pleso so všetkými pascami na turistov, našťastie naše deti veľmi nezaujímajú. Len ráno ich na stanici zaujali pexesá s tatranskou tematikou, túto hru podporujeme a tak sa ešte po ne zastavujeme. A keďže chlapci fungujú na nejakom záhadnom zdroji energie, podvečer si dáme ešte trištvrtehodinku sánkovania, takže po prvom dni prázdnin padám do postele ako zabitá.

Zhodnotenie

V každom prípade vodopád Skok je veľmi vhodná túra pre deti, nie sú tu nijaké terénne nástrahy, stúpa sa veľmi nenápadne a výhľady sú famózne. Cieľ je estetický, či už v lete alebo v zime. Len tu nečakajte samotu.

Pokiaľ sa ti článok páčil alebo máš pripomienku, napíš nám do diskusie. Autor(ka) aj ostatní Hikingáči sa potešíme. Článku môžeš tiež pomôcť zdieľaním na sociálnych sieťach.
Diskusia k článku nová téma
Zimný vodopád Skok s deťmi 30/03/20 00:00 nová téma
Najnovšie články v sekcii

Túra Z Nesluše cez osady s deťmi Na dolných Kysuciach v bočnom údolí neďaleko okresného Kysuckého Nového Mesta sa nachádza obec Nesluša. V jej okolí je na svahoch Javorníkov roztrúsených až dvadsaťdva osád. Rozhodujeme sa pre peší výlet okolím osady Samuhelovci, Ostré. Sem … » viac 03/08/20 Jana Bílešová Javorníky
Túra Dve detské túry pod Schneebergom Keď sa povie Rakúsko a dvojtisícovka blízko Bratislavy, určite vám ako prvý napadne Schneeberg. Asi pomaly niet turistického nadšenca z okolia nášho hlavného mesta, ktorý by na ... » viac 27/07/20 Andrea Morongová Svet
Cyklotúra Z Lunz am See do Göstling an der Ybbs pre deti Leto, keď starší drobec dovŕšil 6 rokov, sme mladšieho zverili starým rodičom a vyrazili za dobrodružstvom na karavane. Za dovolenkovú destináciu sme si zvoli Rakúsko. Jednak preto, že ... » viac 20/07/20 Soňa Mäkká Svet

Cyklotúra Z Lunz am See do Göstling an der Ybbs pre deti Leto, keď starší drobec dovŕšil 6 rokov, sme mladšieho zverili starým rodičom a vyrazili za dobrodružstvom na karavane. Za dovolenkovú destináciu sme si zvoli Rakúsko. Jednak preto, že takmer všade majú hory a horské jazerá, jednak majú oveľa … » viac 20/07/20 Soňa Mäkká Svet
Túra Záruby a Čertov žľab s dieťaťom Záruby sú najvyšší kopec Malých Karpát. Nejde o technicky náročný výstup, trochu trénované dieťa ho zvládne bez problémov. Smolenický kras ponúka aj ďalšie atrakcie. My sme ešte ... » viac 13/07/20 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Kôprová dolina a Kmeťov vodopád Kôprová dolina spolu so susednou Tichou dolinou sú známe tým, že po vetrovej kalamite v roku 2004 sa ponechali na samovývoj. Do týchto miest nazrieme počas našej jarnej detskej túry. ... » viac 29/06/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Zimný vodopád Skok s deťmi 30/03/20 00:00 nová téma
    • Tatry - Východné Tatry - Vysoké Tatry (Tatranský národný park)

• max: 1760 m n. m. – vodopád Skok

• min: 1325 m n. m. – Štrbské Pleso

• zima

• 15.02.2020

• vlastné tekutiny

• Štrbské Pleso (vlak, bus, veľké záchytné parkovisko)