Extra

Skala Sedem kostolov v Studničnej (Komjatná)

21.08.19
Ak budete mať v okolí Ružomberka čas a chuť sa na chvíľu zastaviť – či už počas cesty z/do hôr alebo z iného dôvodu – odporúčame bradlo v Studničnej. Autom je to z Ružomberka smer Dolný Kubín zachádzka len asi desať minút. Okrem samotného bradla poskytuje táto časť Komjatnej možnosť krátkej prechádzky malebnou obcou či piknikovej lúky s prístreškom a s pekne upraveným ihriskom. Ideálne nielen pre rodičov s deťmi, ktoré už nevedia čo so sebou pri dlhej ceste.

My sme sa tu vyskytli však z iného dôvodu. Soňa išla túru z Komjatnej do Švošova a my sme jej robili logistickú podporu, lebo sme mali len asi pol dňa a to by spolu s logistikou verejnou dopravou a deťmi unavenými z túry predošlý deň nevyšlo. Cestou do východiska Soninej túry nás zaujalo bralo priamo v strede dediny. Pri ceste nazad – keďže z Komjatnej cesta ďalej nepokračuje – sme sa tu s deťmi zastavili a strávili necelé dve hodiny.

Studničná

Studničná sa nachádza v nadmorskej výške 770 metrov a leží na okraji Šípskej Fatry, čo je podcelok Veľkej Fatry. Bola pôvodne samostatná obec, či skôr usadlosť, ktorú obývalo niekoľko rodín. V polovici 19. storočia administratívne splynula s neďalekou Komjatnou. Jej názov vznikol vďaka väčšiemu počtu vyvierajúcich horských a poľných studničiek. V súčasnosti je tu pár desiatok domov.

Skalka alias Sedem kostolov

Výrazné dolomitovo-vápencové bralo vyrastá priamo medzi domami a je produktom chočského príkrovu. Jeho výška dosahuje 30 až 80 metrov. Z vrcholu sú pekné výhľady na lesom pokryté kopce Šípskej Fatry, Malú Fatru s dominantným Veľkým Rozsutcom či Stohom, či Chočské vrchy. Okrem výhľadov zaujme aj bohatá vápencová horská flóra.

Nenáročný prístup je z jeho juhovýchodnej strany po chodníčku. Dá sa tu aj v pohode zaparkovať. Chodníček nás privedie k najvyššej skale, na ktorej je umiestnený kríž. Dá sa tu následne skalku obliezať z rôznych strán. Bezpečný prístup však nie je na každú vežičku. My sme sa tu nezdržali príliš dlho, lebo Maťkovi sa ešte stále nevyvinul pud sebazáchovy.

Lúka s prístreškom a ihriskom

Rodičov poteší na mieste menšie detské ihrisko, ktoré sa pri našej návšteve blyšťalo novotou, či prístrešok so stolmi a lavicami. Vďaka zázemiu sa môže návšteva Studničnej natiahnuť na viac ako len autozastávku.

Zdroje: náučná tabuľa v Studničnej

Pokiaľ sa ti článok páčil alebo máš pripomienku, napíš nám do diskusie. Autor(ka) aj ostatní Hikingáči sa potešíme. Článku môžeš tiež pomôcť zdieľaním na sociálnych sieťach.
Diskusia k článku 8 príspevkov
Skala Sedem kostolov v Studničnej (Komjatná) 25/08/19 08:59 8 príspevkov
Najnovšie články v sekcii

Túra Jesenný Bärenschützklamm so šesťročným turistom Prvá túra po májovej operácii chrbtice. Čo vybrať? Kam ísť? Voľba najskôr padá na Hintere Tormauer, menšiu sestru známej Ötschergraben, ktorá je nazývaná aj Grand Canyon Európy. Plánovač túr na kompass.de ukazuje čas štyri hodiny celým … » viac 14/10/19 Martina Haratíková Svet
Túra Náučný chodník Molpír s dieťaťom Oblasť Smolenického krasu je veľmi vďačná na turistiku. Už ako deti sme robili s mamou okruhy cez Havranicu, Záruby, Ostrý Kameň a Čertov žľab s bonusom vandrovania od a k železničnej ... » viac 07/10/19 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Mních z Martinčeka Liptov je plný skvelých miest ako stvorených pre výlet. Napriek tomu sa vám môže hodiť aj tento môj tip, vhodný najmä pre rodiny s deťmi. Vyberieme sa totiž na krátku prechádzku na ... » viac 30/09/19 Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč

Túra Vyvieranie a Demänovská hora – skryté poklady Demänovskej doliny Demänovská dolina patrí medzi najnavštevovanejšie horské lokality na Slovensku. Napriek tomu je možné aj tu nájsť zákutia, kde stretnete minimum ľudí, hoci známe miesta praskajú vo švíkoch. Jednou z takýchto lokalít je tiesňava Vyvieranie. Po … » viac 16/09/19 Ľubomír Mäkký Nízke Tatry
Recenzia Detská nepremokavá bunda Skogstad Vadsø S nárastom výkonnosti dieťaťa rastú nielen prejdené kilometre a nastúpané metre, ale aj nutnosť kvalitnej výbavy. Ako bunda už nestačí lepší pršiplášť z hypermarketu, treba už ... » viac 11/09/19 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Extra Skala Sedem kostolov v Studničnej (Komjatná) Ak budete mať v okolí Ružomberka čas a chuť sa na chvíľu zastaviť – či už počas cesty z/do hôr alebo z iného dôvodu – odporúčame bradlo v Studničnej. Autom je to z Ružomberka ... » viac 21/08/19 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti

Skala Sedem kostolov v Studničnej (Komjatná) 25/08/19 08:59 8 príspevkov
    • Veľká Fatra - Šípska Fatra: v osade Studničná (miestna časť Komjatnej)

• leto

• 2019

• Ružomberok (vlak, bus) - Studničná (bus, parkovanie pod skalami)