Skogstad Lønahorgi sú univerzálne detské nohavice pre outdoorové aktivity
Skogstad Lønahorgi sú univerzálne detské nohavice pre outdoorové aktivity Zatvoriť

Recenzia Detské turistické nohavice Skogstad Lonahorgi

Ako náš malý turista rastie, postupne sa s ním vydávame na dlhšie a náročnejšie túry, kde už nestačí vziať nohavice, ktoré maminka vyradila ako nevhodné na civilnejší účel. Je to najmä preto, že sa začína viac potiť, a tak potrebuje, aby pri pohybe lepšie odvetrávali ako bežné tepláky. Tiež sa pre pohodu na túre hodí, keď dieťaťu v nohaviciach nie je teplo, ale zároveň ich neprefúka. Také sú aj Skogstad Lønahorgi, ktoré Kubko od tohtoročnej jari testuje.

Výrobca
Farebné kombinácie
oranžové, modré, žiarivo-oranžové
Páči sa mi
vzhľad, strih, voľnosť pohybu, stiahnuteľný pás, prepracované detaily, Kubko ich má rád
Nepáči sa mi
bočné vetracie zipsy by potešili
Ostatné info
vyšší sed, stiahnuteľný pás
Infocena
78 €
Obchody
Norwayshop.sk – link

Dizajn a materiály

Nohavice sú ušité z ľahkého a na dotyk príjemného materiálu, ktorý tvorí z 85 percent nylon a zvyšok je elastan. Vďaka vysokému podielu elastanu sú strečové, a tak má malý turista veľmi dobrú pohyblivosť.

Oceňujem výrazné farebné vyhotovenie, mám tak v lese lepší prehľad, kde sa drobec nachádza. V chladnejšom počasí som to kombinoval s oranžovou mikinou, takže Kubko bol neprehliadnuteľný tak v lese, ako aj na skalách. Oblasť kolien je v kontrastnej tmavo-šedej farbe, no nejde tu o zdvojenie materiálu a ani nie je použitý odolnejší materiál. Podčiarkuje však outdoorový vzhľad – čo sa drobcovi páči – a pomôže aj voči viditeľnosti špiny na kolenách.

Pás je prispôsobiteľný pomocou dvoch suchých zipsov na bokoch. Možno preto kúpiť nohavice o číslo väčšie ako je aktuálna veľkosť, čo predlžuje reálnu použiteľnosť na viac ako pár mesiacov. Zapínanie pásu je na dvojicu cvokov, ktoré sú navyše podšité suchým zipsom. Pás preto veľmi dobre drží.

Nohavice majú tri vrecká. Dve na po bokoch a jedno na ľavom stehne. Zipsy sú v kontrastnej zelenej farbe a majú predĺžené úchopy so šnúrkami a plastovým bielym prvkom na konci. Vnútro vreciek je zo sieťoviny, takže cez otvorené vrecká môže prúdiť vzduch – to sa Kubkovi páči a je to jeho obľúbený predmet diskusie na začiatku túry.

Šírku spodného dielu pri topánkach môžno prispôsobiť zipsom a taktiež manžetou na suchý zips. Tá sa tiež hodí, ak treba vyhrnúť nohavice pod kolená, keď je dieťaťu príliš teplo.

Medzi už klasické – no vítané – detské vychytávky možno zaradiť štítok pre napísanie mena a telefónneho čísla a tiež uško, za ktoré sa nohavice dajú zavesiť ako bunda na vešiak (napríklad aby uschli).

Strih

Celkový strih je prispôsobený chudším štíhlym a (na svoj vek) vyšším deťom. To sa iste prejavuje škandinávsky pôvod značky Skogstad. Nohavice sú najmä v spodnej časti dosť úzke, takže okolo topánok "neplantajú". Ak má dieťa na nohách gumáky alebo objemnejšie turistické topánky, pomôže nájsť vhodnú šírku spomínaný zips.

Nohavice majú vyšší sed, najmä zadný diel sa mi zdá hodne vyvýšený, čo sa mi páči, lebo prakticky sa nestalo, že by Kubkovi vybiehal holý chrbátik. K tomu prispieva aj možnosť stiahnutia pásu podľa aktuálnej veľkosti dieťaťa. Traky sme preto pri týchto nohaviciach nepotrebovali.

Skúsenosti z používania

Na nohaviciach sa mi páči strih, ktorý Kubkovi veľmi dobre sedí. Tiež elasticita sa hodí, lebo on musí aktuálne vyliezť na každú skalu, ktorú stretneme a súdiac podľa rýchlosti, s akou ich zvláda, mu nohavice nijako neprekážajú.

Čo sa týka teplotného určenia, tak pri horkokrvnom Kubkovi je to max do 18 °C, potom sa v nich už potí a potrebuje kraťasy. V pohode v nich fungoval aj pod 10 °C v miernom vetre, keďže materiál vietor čiastočne blokuje. Zdôrazňujem však, že je to výrazne individuálne a očakávam, že keď ich náš mladší Maťko raz zdedí, tak bude mať teplotné spektrum posunuté aspoň o 5 °C nahor.

Okrem nízkej hmotnosti oceňujem aj zbaliteľnosť. Aj keď vyrážame v kraťasoch, tieto nohavice môžem bez problémov vziať so sebou ako náhradné a v batohu si ich ani nevšimnem. Príjemné je aj to, ako rýchlo vedia vyschnúť.

Detské turistické nohavice Skogstad Lønahorgi sú univerzálne outdoorové nohavice so širokými možnosťami využitia najmä na jar a na jeseň v nižších pohoriach, prípadne v lete vo vyšších horách.