NP Nockberge - okolo jazera Windebensee

29.04.19
Okolie Lienzu máme radi a keď sa tadiaľto vraciame z letnej karavanovačky, bol by hriech sa ešte niekde nezastaviť. Naposledy ma tu popri Lienzskych Dolomitoch a Schobergruppe veľmi oslovil Národný park Nockberge. Síce na detailnejšiu návštevu opäť nie je čas, počasie ani zostava, ale aspoň nakukneme.

Národný park Nockberge nie je podľa medzinárodných kritérií IUCN národný park, ale má tento názov, a tak ho budeme používať tiež. Na webovej stránke sa dočítame, že kým národné parky majú ochrániť divočinu, biosférické rezervácie sú územia poznačené ľudskou činnosťou. Nockberge sú charakteristické pastierstvom, ktoré pomáha udržiavať alpské lúky s ich charakteristickou biodiverzitou. Nachádza sa tu šestdesiatdeväť druhov vtákov, z ktorých trinásť je na červenom zozname ohrozených druhov.

Cez národný park vedie panoramatická, spoplatnená cesta Nockalmstraße s dĺžkou 34 kilometrov. My sa na ňu napájame za Reichenau. Netrvá dlho a sme pri jazere Windebensee, ktoré si chceme obísť aj s deťmi. Oproti jazeru je parkovisko, kde môžeme nechať naše objemné vozidlo. Prebehneme cez cestu a obchádzame jazero po ľavej strane. Jazero je sčasti zarastené a chodník tu vedie po drevenej lávke. Na jeho konci je plot, za ktorým sa pasú kravy, čo je vítané spestrenie pre deti. Potom ďalej obchádzame jazero po upravenom chodníku. Nie je to žiadna divočina, ale deti to baví, vyliezajú na každú skalku. V strednej pasáži sú zaujímavé stromy, rastúce priamo na veľkých kameňoch.

Trochu ma mrzí, že nie je slnečno, ale v závere vychádzky sa lúče predsa len prederú cez oblaky a trochu nám to tu zafarbia. Vraciame sa ku karavanu, využívame turistickú infraštruktúru (stôl a kadibúdky), dáme deťom niečo jesť a pokračujeme po ceste ďalej.

Najvyšší bod cesty je v nadmorskej výške vyše 2000 metrov. Presnejšie 2040 m n. m., na mieste zvanom Eisentalhöhe sa zastavujeme. Je tu obchod so suvenírmi a najmä pekné výhľady. Fúka však studený vietor, takže sa tu dlho nezdržujeme a pokračuje po ceste dole. Tam nás chytia dokonca dažďové prehánky.

Opäť si sľubujeme, že niekedy to tu pojmeme viac turisticky. Ale aj takáto krátka zastávka cestou je veľmi pekná, odporúčam, či už s deťmi alebo bez nich. Pozor, cesta cez národný park nie je otvorená celoročne, len od mája do októbra (prípadne podľa aktuálnych poveternostných podmienok, lepšie je skontrolovať to na webovej stránke) a od 8.00 do 18.00 hodiny. Tiež nie je povolený prejazd osobným autám s obytným prívesom.

Pokiaľ sa ti článok páčil alebo máš pripomienku, napíš nám do diskusie. Autor(ka) aj ostatní Hikingáči sa potešíme. Článku môžeš tiež pomôcť zdieľaním na sociálnych sieťach.
Diskusia k článku 1 príspevok
NP Nockberge - okolo jazera Windebensee 20/05/19 14:44 1 príspevok
Najnovšie články v sekcii

Túra Tipy na výlety v okolí rakúskeho Annabergu Je koniec augusta 2018. Mladšia Vilma má 8 týždňov, nastáva čas na jej prvé alpské dobrodružstvo. Vzhľadom na jej vek vyberám lokalitu, ktorá nie je ďaleko od Bratislavy – našim prechodným domovom bude na štyri noci rakúsky Annaberg, vzdialený … » viac včera Andrea Morongová Svet
Túra Jesenný Bärenschützklamm so šesťročným turistom Prvá túra po májovej operácii chrbtice. Čo vybrať? Kam ísť? Voľba najskôr padá na Hintere Tormauer, menšiu sestru známej Ötschergraben, ktorá je nazývaná aj Grand Canyon Európy. ... » viac 14/10/19 Martina Haratíková Svet
Túra Náučný chodník Molpír s dieťaťom Oblasť Smolenického krasu je veľmi vďačná na turistiku. Už ako deti sme robili s mamou okruhy cez Havranicu, Záruby, Ostrý Kameň a Čertov žľab s bonusom vandrovania od a k železničnej ... » viac 07/10/19 Soňa Mäkká Malé Karpaty

Túra Náučný chodník Molpír s dieťaťom Oblasť Smolenického krasu je veľmi vďačná na turistiku. Už ako deti sme robili s mamou okruhy cez Havranicu, Záruby, Ostrý Kameň a Čertov žľab s bonusom vandrovania od a k železničnej stanici, ktorá je ďaleko od obce. Každá z lokalít je … » viac 07/10/19 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra NCH Rožok alebo ako sme išli s deťmi do pralesa Časť letnej dovolenky trávime v Uličskom Krivom, v Národnom parku Poloniny. Priamo nad obcou, tesne pri štátnej hranici s Ukrajinou, je prales Rožok, do ktorého vedie náučný chodník. V ... » viac 09/09/19 Soňa Mäkká Bukovské vrchy
Túra Predná Magura v Nízkych Tatrách Nízke Tatry máme radi a s obľubou tu navštevujeme rôzne menej frekventované lokality. Lúčnatý kopec Predná Magura v severnej časti pohoria sme mali v hľadáčiku už dlhšie, ešte keď ... » viac 08/07/19 Soňa Mäkká Nízke Tatry

NP Nockberge - okolo jazera Windebensee 20/05/19 14:44 1 príspevok
    • Rakúsko: Alpy (Alpen) - Východné Alpy (Ostalpen) - Gurktalské Alpy (Gurktaler Alpen) - Nockberge

• max: 2040 m n. m. – Eisentalhöhe

• leto

• 2018

• prejazd horskou spoplatnenou cestou Nockalmstraße (34 km)