Orlie skaly

Orlie skaly z Prašníka–Pustej Vsi

19. 04. 2018
O Orlích skalách som počul ako o lokalite s pekným výhľadom, tak som sa ich rozhodol navštíviť, keďže z miesta kúsok odtiaľto pochádzam. Môj prvý pokus bol neúspešný, pretože som išiel od priehrady k nim priamo cez les. Druhý pokus sa už vydaril. Trasa nebola označená, ale nedávno pribudlo miestne turistické značenie, a tak sme skaly pomerne jednoducho našli.

Prašník, časť Pustá Ves (VN Pustá Ves) – pomník baróna Wattenvyla – Orlie skaly – pomník baróna Wattenvyla – Prašník, Pustá Ves

Na Orlie skaly sa dá dostať z obcí Kočín, Lančár, Šterusy, ale my sme zvolili najkratšiu cestu priamo z Pustej Vsi, čo je miestna časť obce Prašník.

K pamätníku

Auto sme zaparkovali priamo pri vodnej nádrži Pustá Ves a prešli sme cez hrádzu a na jej konci cez most. Cestička viedla doprava popri nádrži, až kým sme neprišli k stromu s miestnym označením, kde sme nasledovali červenú šípku k pomníku Wattenvyla.

Po asi 20 minútach sme prišli k informačnej tabuli, kde sa dozvedáme o barónovi Albertovi von Wattenvylovi, ktorý tu má obnovený hrob s dreveným krížom. K hrobu sa dostaneme pokračovaním po ceste smerom k Orlím skalám po pár metroch napravo na zelenej lúke.

Po krátkej prestávke ideme lesnou cestou popri posede ku skalným útvarom. Keďže sme sa vybrali na skaly deň po daždi, miestami sa šmýkame na lesnej ceste. Fúkal slabý vietor smerom k nám, takže sme v poslednej chvíli vyrušili stádo muflónov, na ktoré máme v poslednej dobe v Malých Karpatoch šťastie.

Orlie skaly

Miernym stúpaním približne do pol hodiny od hrobu prídeme ku stromu, ktorý nás posiela k vyhliadke vzdialenej 100 metrov. Prichádzame riedkym lesíkom ku skalám, kde je tiež ohnisko. Počasie nám dnes, netradične v našom prípade, praje. Je polooblačno, fúka slabý vetrík a slniečko nás hreje. Rozkladáme deku, vyzliekame sa do krátkych rukávov a kocháme sa výhľadom na Kočín, chladiace veže atómovej elektrárne v Jaslovských Bohuniciach po ľavej strane, Záruby a veterné elektrárne pravdepodobne pri Cerovej priamo pred nami a po pravej strane vrch Klenová.

Návrat

Posilníme sa ovocím a po hodinke užívania si slnečného počasia, pekného výhľadu a ticha sa poberáme pomaly dole. Slnko sa skrylo za oblaky, tak sme sa museli obliecť a približne za trištvrte hodinu sme boli dole pri priehrade. Túra je to nenáročná a krátka, takže je vhodná aj pre rodiny s deťmi alebo seniorov.

Pokiaľ sa ti článok páčil alebo máš pripomienku, napíš nám do diskusie. Autor(ka) aj ostatní Hikingáči sa potešíme. Článku môžeš tiež pomôcť zdieľaním na sociálnych sieťach.
Diskusia k článku 2 príspevky
Orlie skaly z Prašníka–Pustej Vsi 20/04/18 09:45 2 príspevky
Najnovšie články v sekcii

Túra Tematínsky hrad a Tematínska lesostep Alebo mrazivý novembrový slnečný kúpeľ. Sobotnú ozdravnú vychádzku sme si naplánovali v papučiach a s teplým čajom v piatok večer. Kubko navrhol hrad Tematín v Považskom Inovci, ktorý je od Bratislavy približne hodinku jazdy autom. Aby sme sa aj … » viac včera Daniela Mäkká Považský Inovec
Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali ... » viac 23/11/20 Soňa Mäkká Nízke Tatry
Túra Plavecký Peter – Buková na popoludnie Názov zľahka odkazuje na sériu kratších túričiek, ktorú sme uverejňovali už veľmi dávno. V tomto prípade ide skôr o túru na dopoludnie, no koncept je rovnaký. Opúšťame záhorácku ... » viac 16/11/20 Soňa Mäkká Malé Karpaty

Túra Orlie skaly z Prašníka–Pustej Vsi O Orlích skalách som počul ako o lokalite s pekným výhľadom, tak som sa ich rozhodol navštíviť, keďže z miesta kúsok odtiaľto pochádzam. Môj prvý pokus bol neúspešný, pretože som išiel od priehrady k nim priamo cez les. Druhý pokus sa už … » viac 19/04/18 Matúš Sarvaš Malé Karpaty

Orlie skaly z Prašníka–Pustej Vsi 20/04/18 09:45 2 príspevky
    • Malé Karpaty (CHKO Malé Karpaty)

• max: 400 m n. m. – Orlie skaly

• min: 250 m n. m. – Prašník, Pustá Ves (VN Pustá Ves)

• jar

• 13.03.2018

• Vrbové (bus) - Prašník, Lajdovci (bus, parkovanie pri vodnej nádrži)