Test Ferrino Caribou

Mnohé rodiny sa ani po narodení dieťaťa nechcú vzdať potuliek prírodou, naopak, chcú pobyt na čerstvom vzduchu dopriať aj svojim ratolestiam. Pre tých je z kolekcie talianského výrobcu Ferrino určená detská turistická sedačka Ferrino Caribou.

Výrobca
Hmotnosť
2400 g
Páči sa mi
prepracovaná konštrukcia, stabilný a pohodlný chrbtový systém, množstvo detailov
Nepáči sa mi
malá krížová časť bedrového popruhu, spoje konštrucie v dolnej časti tlačia
Infocena
121.16 €
Hiking online obchod
» detské nosiče

Popis

Sedačka Caribou je určená na nosenie detí do veku 3 rokov, resp. do hmotnosti 20 kg. Hmotnosť sedačky je 2,4 kg. Má samonosnú duralovú konštrukciu, ktorá sa dá upraviť aj ako sedátko. Textilné časti sú vyrobené z materiálu Supertex, čo je materiál s vysokou pevnosťou a odolnosťou voči oderu. Má nepremokavú úpravu. Chrbtový systém je anatomický, výškovo nastaviteľný pomocou suchých zipsov. Popruhy majú hornú reguláciu, sú anatomicky tvarované a dobre sajú pot. Je na nich dobre nastaviteľný prsný popruh. Bedrový popruh je dostatočne široký a pevný, snáď by mohol byť širší v krížovej časti, v mieste kontaktu s chrbtom. Všetky kontaktné miesta chrbtového systému sú dobre odvetrané s dobrými absorpčnými vlastnosťami.

Sedacia časť pre dieťa je kvôli jednoduchému čisteniu celá odnímateľná, pre dieťa je dostatočne pohodlná, vybavená štvorbodovými mäkkými bezpečnostnými pásmi. Hendikep je výškové nastavovanie detskej časti, menšie dieťa si z nej veľa výhľadu neužije. Detská časť je z bokov dobre chránená, má bočné kompresné popruhy a mäkkú prednú časť pre prípadný kontakt s tvárou dieťaťa. Na bočných dieloch sedačky sú dve sieťované kapsy na fľaše, v spodnej časti je cca 20 l vak na veci pre dieťa. Bedrový popruh má dve zipsovacie kapsy na bokoch. Na zadnej časti sú našité reflexné pásky.

K sedačke patrí ešte odnímateľná a výškovo nastaviteľná strieška proti slnku s integrovanou PVC pláštenkou. Ďalej k sedačke patrí nákrčník kvôli stabilite hlavy dieťaťa a prebaľovacia podložka, ktorá sa dá využiť aj ako podložka na sedenie.

Praktické skúsenosti

Skúsenosti a dojmy zo sedačky zhrniem do bodov podľa konštrukcie sedačky.

1. Chrbtový systém – s chrbtovým systémom môžem vyjadriť spokojnosť, sedačka po správnom nastavení všetkých častí sedí dobre, stabilne, dobre sa nesie. Výhrady mám jedine voči malej krížovej časti bedrového popruhu.

2. Konštrukcia – je ľahká, pevná, jednoduchá, ale má jedno slabé miesto, čo sa týka komfortu nosenia, a to je spoj časti chrbtovej a detskej sedacej na spodnej časti sedačky. Počas chôdze sa tieto dva spoje nepríjemne opierajú a tlačia o sedaciu časť nosiaceho. Presným nastavením sedačky som tento problém čiastočne odstránil, ale stále je to dosť nepríjemné. Čo vysoko oceňujem, je stabilita sedačky s dieťaťom pri položení na zem. Samozrejme, keď dieťa chce, tak sa s ňou prevrhne, ale ak spí, tak nespadne.

3. Sedacia časť - pre dieťa je pohodlná, dieťa v nej vydrží aj viac hodín (aspoň moje). Hendikepom je akurát výškové nastavovanie posedu, je príliš nízko s malým rozsahom. Plusom je, že dieťaťu pri nesení nevisia nohy, môže si ich oprieť do hore spomínaných problémových spojov konštrukcie. Bočné diely dieťa dobre stabilizujú aj pri spánku. Význam a výhody úložných priestorov sedačky je jasný aj bez komentára.

4. Doplnky – strieška proti slnku je dobrý doplnok, ale u mňa málo využívaný, lebo pri chôdzi v lese má tendenciu zachytávať sa o konáriky a jeho zadná časť šúcha o hlavu dieťaťa. Keď nie je strieška založená, hlava dieťaťa je pod úrovňou mojej hlavy a viem, že kde prejdem ja, ani dieťa to nechytí konárom do tváre. Skôr vidím jej využitie za dažďa, ale v kombinácii s nepremokavým oblečením, lebo nohy dieťaťa nie sú kryté. Podložka na prebaľovanie je praktická vec a nákrčník je tak veľký, že hlavu dieťaťa tlačil dolu a skôr mu spôsoboval problém, ako mu pomáhal.

5. Nosenie – v prvom rade si treba uvedomiť, že nesieme na chrbte živú váhu, nie mŕtvy batoh, a že sa to bude aj živo správať. Keď nie je človek pripravený a je už unavený, prudký spätný pohyb dieťaťa spojený s pokusom postaviť sa môže človeka aj hodiť o zem. Aj my kráčame inak, ako s batohom, ohľaduplnejšie, bez veľkých otrasov, strnulejšie, čo je tiež vyčerpávajúce. Počas spánku dieťaťa sú povolené kompresné bočné popruhy, aby bolo dieťa vo viac ležatej polohe. Vtedy sedačka vyvíja veľkú páku na chrbát, s tlakom v krížovej časti a ťahom na pleciach. Je to nepríjemné a nedá sa takým spôsobom niesť dlho. Osobne si neviem v teréne pohyb s dieťaťom na chrbte predstaviť bez paličiek. V tomto prípade naozaj pomáhajú nielen nám, ale aj dieťaťu. Dieťa sa časom v sedačke nudí, je hladné, smädné, preto je dobre chodiť s dieťaťom na túry v dvojici. Jeden nesie, druhý sa stará a zabáva. Ďalšou kapitolou je skladanie sedačky s dieťaťom z chrbta, hlavne, keď spí. Vtedy je pomoc druhého človeka dosť nutná. Túry si treba plánovať krátke, hrebeňovka Nízkych Tatier by nebol dobrý nápad. A hlavne si treba uvedomovať, že v tomto prípade je horským vodcom dieťa, nie my. Ono určí, kedy je prestávka, kedy druhá, a kedy treba rýchlo mazať do doliny.

Rezultát na záver by mohol znieť tak, že detská turistická sedačka Ferrino Caribou je výborným pomocníkom pre turistikychtivých rodičov s malými deťmi, je pohodlná na nosenie aj sedenie, s praktickými úložnými priestormi, s malými riešiteľnými hendikepmi, výborná na prechádzky prírodou aj mestom, za vcelku prijateľnú cenu. Z osobnej skúsenosti môžem len odporučiť.