Náučno-rozprávkový chodník Bobria hrádza

20.11.15 → posledná aktualizácia: 28.04.17
Počas tohtoročnej záhoráckej dovolenky som si spomenula, že som pred nejakým časom čítala o novom náučnom chodníku v Kuchyni, ktorý vedie sčasti po jazere. Síce som sa trochu obávala, či to bude bezpečné pre naše štvorročné chlapča, keďže na fotkách bol chodník bez zábradlia, ale napokon sme sa naň vypravili, že najlepšie bude zhodnotiť to na mieste. Svoje zohralo aj to, že to vyzeralo vhodné na kočík, čo je jeden z našich súčasných parametrov túry.

Kuchyňa, Camping park Karpaty – vodná nádrž Kuchyňa – okružný rozprávkovo-náučný chodník Bobria hrádza – vodná nádrž Kuchyňa, Camping park Karpaty

Upozornenie: Bobria hrádza je uzatvorená a rozobratá z dôvodu rekonštrukcie. Obec Kuchyňa má pripravený materiál na rekonštrukciu, ktorú chce urobiť v krátkom čase.
Dátum aktualizácie: 28.04.2017

Najprv sme si ešte raz ujasnili, že ide o vodnú nádrž Kuchyňa a nie o vodnú nádrž Vývrat, ktorá je tiež neďaleko obce Kuchyňa. Prejdeme obcou, vyškriabeme sa s autom na pármetrový priehradný múr, obídeme jednu stranu priehrady po asfaltke, ktorá ďalej vedie do chatovej oblasti, my sa však zvrtneme k nádrži a parkujeme na začiatku náučného chodníka tu. Je tu náučná tabuľa o celom projekte. Z tabule vyplýva, že chodník je stále rozostavaný, tak sme zvedaví. Pozdravíme sa s miestnymi rybármi a vyrážame.

Chodník vedie vŕbovým lesíkom s občasným výhľadom na priehradu. Vidíme aj dlhočiznú drevenú lávku. Onedlho míňame peknú lúčku s ohniskom, o minútku aj tri malé kovové tyčky na drevených podstavcoch. Sme trochu v rozpakoch, či toto má byť ihrisko, ktoré sme videli na mapke a ktoré sme aj neobozretne sľúbili drobcovi. Pokračujeme chodníkom a po pár minútach sme na drevenej lávke, vedúcej cez podmáčaný les. Vyzerá to tu veľmi pekne a Kubko pobehuje ako kozička. Tu zatiaľ môže... Prejdeme cez mostík ponad potok a lávka sa zvrtne doľava. Najskôr nás vedie medzi šachorinu, v hlave sa mi vynára spomienka na podobný výlet pred rokmi v USA.

O chvíľočku sa dostávame nad vodnú hladinu. Kubko je niekoľkonásobne poučený, že sa ma bude po celý čas držať za ruku a nesmie sa pustiť, lebo tu nie je zábradlie. S divším dieťaťom neodporúčam, lebo prechádzka lávkou trvá dosť dlho, ale Kubko je pán opatrný a celý čas sa disciplinovane držal za ruku a ku kraju sa nepribližoval. Inak to bol krásny zážitok, len bobry ani ich hrádze sme, žiaľ, nevideli a ani žiadnu náučnú tabuľu k nim. Na druhom konci lávky nás čakal kúsok poľnej cesty a prastaré lavičky s ohniskom, kde sa povaľovali odpadky. Prešli sme na priehradný múr, vedie tadiaľto panelová cesta, a obdivovali sme výhľad na Malé Karpaty. Na záver sme obišli zvyšnú stranu priehrady asfaltkou, kadiaľ sme išli tiež autom. Nie je tu veľká premávka a asfaltová cesta vedie príjemným lesíkom.

Po príchode k autu sa staršie dieťa tak dožadovalo opätovnej návštevy lávky, že sme si túto časť zopakovali a prešli cez lesík k lávke a opäť naspäť. Poslednou príjemnou bodkou okrem pikniku pri hladine bolo zoznámenie sa s rybárom, ktorý Kubkovi ukázal, aké ryby žijú vo vodnej nádrži.

Diskusné fórum
Náučno-rozprávkový chodník Bobria hrádza 06/01/18 23:56 18 príspevkov
Najnovšie články v sekcii

Cyklotúra Na Poledník z Modravy s cyklovozíkom Neplánované výlety bývajú častokrát najlepšie. Len tak sa nechať viesť chuťou, intuíciou či počasím a vychutnávať si to, na čo máme práve v tom okamihu náladu. Môže sa zdať, že s bábätkom, navyše dostatočne náročným, sú tie časy … » viac včera Jitka Švarcová Svet
Rada Deti a nadmorská výška Chcel by som sa s vami podeliť o svoje dojmy a poznatky s turistikou detí vo vyšších horských polohách, ako sú Tatry a Alpy. Čo vás možno do budúcnosti navnadí a povzbudí k tomu, aby ... » viac 17/10/18 Rasťo Šmidovič Zdravie
Cyklotúra Ľubochnianska dolina s deťmi Po dvoch rokoch od našej prvej cyklonávštevy Ľubochnianskej doliny sa sem konečne vydávame aj s deťmi skúsiť prebicyklovať časť doliny. A tak ako doplnenie môjho prvého článku o ... » viac 15/10/18 Jana Bílešová Veľká Fatra a Choč

Rada Recepty na vegánske koláče V predchádzajúcich dvoch dieloch seriálu o tom, ako stravovať dieťa vegána / alergika na horách, sme si napísali niečo vo všeobecnosti a podelila som sa s vami o moje obľúbené recepty na sušienky a muffiny. Keďže nie každému sa chce zabávať s … » viac 18/09/18 Soňa Mäkká Strava a pitie
Rada Recepty na vegánske muffiny a sušienky V prvom dieli seriálu s názvom Ako vegánsky stravovať dieťa na túre som sľúbila, že prinesiem pár tipov na konkrétne jedlá. V tomto dieli to budú muffiny a sušienky, ktoré sa dajú ... » viac 28/06/18 Soňa Mäkká Strava a pitie
Túra Čerenová skala s najmenšími V strede mája 2018 trávime predĺžený víkend na Liptove. Hiking partia takmer ako za starých čias, akurát pribudol slušný počet detí, počnúc prvým ešte v brušku cez niekoľko ... » viac 21/06/18 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč

Náučno-rozprávkový chodník Bobria hrádza 06/01/18 23:56 18 príspevkov
    • Záhorie: Borská nížina a Malé Karpaty

• leto

• 21.08.2015

• Malacky (vlak, bus) - Kuchyňa (bus, parkovanie pri vodnej nádrži Kuchyňa-Camping park Karpaty)