Hrad Röthelstein
Hrad Röthelstein Zatvoriť

Túra Okruh na Röthelstein s deťmi

Pred nami je voľný víkendový deň a dohodnutý výletík v širšej rodinnej zostave. V aktuálnom období s malým bábätkom opäť raz študujem mapu, čo by bolo zaujímavé pre staršieho drobca a zároveň sme sa tam dostali s kočíkom. Zrak mi padne na neďaleký Hainburg a zrúcaniny hradu Röthelstein. Tam sme predsa už raz boli, práve s kočíkom! Tak budeme mať po štyroch rokoch reprízu.

1 deň
jar – 30.05.2015
Rakúsko: Kleinen Karpaten (Malé Karpaty) - Hainburger Berge/Hundsheim Berge – (Hainburgské vrchy/ Hundsheimské kopce) a NP Donau Auen (Dunajské luhy)
parkovisko pri prístave v Hainburg an der Donau
» č.1078 Malé Karpaty, Bratisla (1:50.000)

Hainburg an der Donau, prístav - Röthelstein - po modrej do mesta - Hainburg an der Donau, prístav

Prefrčíme Bratislavou, Wolfstahlom a parkujeme pri prístave v Hainburgu. Parkovisko je bezplatné. Vyložíme deti, zbalíme desiatu (Kubko miluje piknik), repelent, opaľovací krém a vyrážame. Obloha je polooblačná, postupne sa zatiahne, tak opaľovací krém nebude potrebný. Zato repelent si príde na svoje. Predsa len sme pri rieke.

Vyrážame popri Dunaji, sprevázaní turistickým značením dúhových farieb, viď foto. O pár minút sa blížime k prvej detskej atrakcii, tunelu. Hneď za ním je ďalší. Kubko je nadšený. Potom nasleduje pohodlný chodník cez les, vľavo máme najprv hlavné koryto Dunaja, neskôr rameno. Komárov je požehnane. Minule sme tu boli o mesiac skôr, na začiatku mája, vtedy ich bolo menej. Zato kvitlo nespočetné množstvo topoľov, tak tí, čo sú alergickí na ich peľ, by mali zvážiť iný čas návštevy.

Okolo nás je slušná džungľa, niektoré stromy sú úžasné exempláre. Pri obrovskom buku fotíme Kubka, v štýle človek pred sekvojou. Onedlho míňame oddychové miesto s lavičkou. Pôvodne sme tu plánovali piknikovať, ale nedá sa kvôli komárom. Pri minulej návšteve sme tu pobudli s bábom na deke dosť dlhý čas.

O malú chvíľku sme pri zrúcanine hradu. Prvýkrát sa spomínal v 12. storočí, v 16. storočí už chátral. Pri minulej návšteve sme mali modrú oblohu, ale je to tu krásne i dnes. Postupne sa vystriedame pri kočíku a na vyšnej časti zrúcaniny, kam vedú schody. Teraz sme 30 metrov nad Dunajom, vyhliadka je chránená zábradlím. Sú tu náučné tabule. Zhora máme pekný výhľad na rieku a bočné rameno pod hradným bralom. Vidieť tiež Hainburg.

Keď sa pokocháme, pokračujeme ďalej. Od rázcestníka ideme najprv rovno ďalej smerom k jaskynke Panny Márie. Potom sa vrátime a začneme sa štverať do kopca po modrej značke. Stúpanie trvá len krátko a opäť ideme po rovnom chodníčku. Míňame odbočku na spodný chodník a vychádzame na asfaltovú cestu vedúcu na vrchol Braunsbergu. Dnes je otvorená aj pre autá. My ňou schádzame ešte chvíľu lesom, potom vidíme strechy v Hainburgu a hrad Schlossberg. Tam sa určite čoskoro vyberieme, len čo Maťko bude dosť veľký na nosič. Uličkami sa pomaly vraciame k prístavu, spokojní s príjemnou vychádzkou.

Hrad sa nachádza v Národnom parku Donau Auen (NP Dunajské luhy). Je prístupný len pešo, hoci cestička je ako stvorená na bicykel, avšak ten je tu zakázaný.