Recenzia Detská cykloprilba Alpina Gamma Flash

V časoch minulého storočia, keď sme učili bicyklovať aj naše deti, sme pomaly ani nevedeli, na čo prilby sú. Ale dnes, keď sa akýkoľvek pohyb veľmi zrýchľuje a už malého človiečika na odrážadle ledva dobehnete, by sa mali stať samozrejmosťou. Hovorí o tom aj zákon o cestnej premávke: Cyklista je povinný počas jazdy na bicykli mimo obce chrániť si hlavu riadne upevnenou ochrannou prilbou. Ak je cyklistom osoba mladšia ako 15 rokov, táto povinnosť sa vzťahuje aj na jazdu v obci.

Výrobca
Alpina
Model
Gemma Flash
Typ
detská cykloprilba
Materiály
polykarbonát, expandovaný polystyrén (EPS)
Hmotnosť
230 g
Farebné kombinácie
rozné farebné varianty s kreslenými motívmi
Páči sa mi
pekný vzhľad, integrovaná blikačka, zapínací mechanizmus
Ostatné info
prilba určená pre bicyklovanie, skateboarding a kolieskové korčule, nie je určená na lezenie
Infocena
35 €
Obchody
skibi.cz$ret kola-radotin.cz

A tak vyberáme ďalšiu rekvizitu pre nášho malého športovca. Máme k tomu niekoľko aktuálnych parametrov, podľa ktorých budeme postupovať.

Na čo myslieť pri výbere prilby

1. Prilba musí byť pekná. Nesmejte sa, z pohľadu dieťaťa je veľmi dôležité, aby na nej bolo niečo, čo ho zaujme a preto bude ochotné si ju dať na hlavičku. Preň je to vec, ktorá mu zavadzia a logické argumenty "to musíš mať na hlavičke, aby si si neublížil, keď by si hapal," alebo "pozri, aj Janko má prilbu na hlavičke", veľmi nezaberajú.

2. Prilba musí byť veľkostne variabilná, aby sme mali aspoň dva roky pokoj. Na to slúži mechanizmus vzadu, ktorým sa reguluje jej šírka. Treba počítať aj s tým, že v chladnejších mesiacoch sa pod ňu oblieka čiapka alebo šatka.

3. Prilba musí byť z odolného ľahkého materiálu a musí spĺňať všetky bezpečnostné požiadavky, t. j. musí v prípade pádu hlavičku ochrániť.

4. Prilba musí mať také upínanie, aby si ju malý športovec nemohol dať dolu z hlavičky a hodiť do priekopy. Upínacie remienky musia byť z materiálu, ktorý je príjemný na dotyk, nešmýka sa po tváričke, neskrúca sa. Upínanie pod krkom musí byť jednoduché, ale aj dostatočne pevné a nesmie mať ostré hrany.

5. Prilba musí sedieť dobre na hlavičke, nesmie sa na nej pohybovať, ani padať na stranu. Otvory musia byť také veľké, aby sa hlavička v lete nespotila. Ušká musia zostať voľné, aby dieťa počulo, keď velíme, že treba zastať.

6. Prilba musí prispievať k tomu, aby bolo dieťa dobre vidieť. Takže za šera alebo pri náhlej zmene počasia je super, ak má minimálne reflexné prvky, ešte lepšie by bolo integrované osvetlenie, ktoré nie je možné stratiť, prípadne použiť na výrobu hasičského autíčka s blikačkou.

Prilba Alpina Gamma flash

Tento model má od minulej jesene vo výbave náš drobec, zatiaľ spĺňa požadované kritéria. Nosí ju do sedačky na bicykli, aj na odrážadlo.

Dizajn a vyhotovenie

Detská prilba Alpina Gamma flash je vo viacerých farebných verziách, od ružovej a kvetinkovej pre malé slečny, cez modrú a hasičskú pre chlapcov, až po čiernu a červeno striebornú pre "závodníkov". Dizajn v modrej farbe s pirátmi je veľmi pekný a tak používame argument: "pozri, akú máš na prilbe peknú lodičku, bude s tebou jazdiť na bicyklíku", čo zatiaľ funguje.

Prilba je vyrobená technológiou in-mold, ktorá sa bežne používa pri výrobe lepších bicyklových prilieb. Horná vrstva je polykarbonátová škrupina, do ktorej je pri vysokom tlaku vstrekovaný expandovaný polystyrén (EPS). Vďaka tomuto postupu sa vrstvy pevne prepoja a nedôjde k ich oddeleniu ani pri silnom náraze. Polykarbonátová škrupina drží prilbe tvar a chráni ju pred poškodením pri bežnom používaní. Polystyrénové vnútro absorbuje nárazy.

Tvar prilby kopíruje hlavičku dieťaťa, pričom zátylková časť je predĺžená (smerom nadol) oproti bežnému dospeláckemu štandardu. V tom trochu pripomína lezecké prilby. K dispozícii sú dve veľkosti: 46 - 51 a 51 - 56 (podľa obvodu hlavičky v centimetroch). Veľkostný rozsah je plynule nastaviteľný pomocou jednoduchého kolieska vzadu. Hmotnosť prilby je cca 230 gramov.

Prilba je dobre odvetraná pomocou 10 vetracích otvorov, v prednej časti je ochranná sieťka proti hmyzu. Zaujímavým doplnkom verzie flash je malá integrovaná LED blikačka, ktorá je čiastočne zapustená do skeletu a tak sa netreba obávať, že ju dieťa stratí. Má tri svetelné režimy, ktoré volíme stlačením celej blikačky: svetielka v pohybe, blikanie všetkých LED naraz, stále svietenie. Blikačku je vhodné zapnúť na blikanie aj v prípade, že nie je znížená viditeľnosť. Blikanie upúta zo zadu idúcich, čo nie je nikdy na škodu.

Viac info o tomto modeli sa dá nájsť na eshop.kola-radotin.cz.

Skúsenosti z používania

Náš Kubko má variant 51 - 56 cm. Veľkosť nastavujeme podľa toho, či mu pod prilbu obliekame aj šatku či tenkú čiapku, aby mu nefúkalo do ušiek a na hlavičku.

Remienky držia pevne pod bradičkou, pri zapínaní vložíme pod uzáver prst, aby nebola prilba zapnutá príliš tesne a aby sme nechtiac nepriškrtili pokožku na bradičke alebo krčku. Uzáver je ľahko ovládateľný, avšak dieťa si ho samo neuvoľní. Remienky sa neskrúcajú, keďže sú dosť široké a súčasne tenké. Hrany remienkov nerežú.

Hmotnosť prilby je naozaj nízka, takže drobcovi by v tomto smere nemala spôsobovať žiadne nepríjemné pocity. Blikačka je dobre vidieť a súčasne je mimo dosahu nositeľa, ktorý by ju mal chuť zapínať aj vtedy, keď netreba, alebo vypínať práve vtedy, keď je potrebná.

Prilbu Alpina Gamma flash môžeme odporúčať všetkým rodičom, ktorí vyberajú ochranu hlavičky svojich malých športovcov. Náš drobec nosenie prilby berie ako samozrejmosť, je to jeho malá modrá lodičková kamarátka. A veríme, že v ňom pestujeme správne návyky, ktoré smerujú k jeho bezpečnosti.