Test Detské merino a ponožky Devold

Obliekať dieťa von nie je jednoduché. Chvíľu behá hore-dolu, potom dlho stojí, lebo musí hádzať kamienky do potoka, do toho ešte nejaký presun tatranskou električkou či iným dopravníkom. Navyše naše ešte poriadne nerozpráva a tak netuším, či mu je teplo, zima, môžem akurát skúšať, či nemá spotený chrbátik. Preto sme sa rozhodli, že aj dieťa bude von nosiť funkčné veci ako my. Konkrétne v období jeseň - jar merino, ktoré by malo hriať aj pri spotenom chrbáte a tiež by mohlo ušetriť nejakú vrstvu pri cibuľovaní dieťaťa.

Výrobca
Devold
Model
Multisport, Active
Typ
termoprádlo pre použitie od jesene do jari
Materiály
Total Easy Care merino vlna, polyester Thermo Cool
Farebné kombinácie
modré, modrozelené
Páči sa mi
funkčnosť, nesmrdí, predĺžený zadný diel, ušetrí jednu vrstvu, nevyťahuje sa
Nepáči sa mi
na ponožkách sú žmolky
Ostatné info
norskamoda.cz$ret

Charakteristika

V našom prípade ide o dva sety (vrchná a spodná časť) termoprádla Devold.

Devold Multisport je tenšie merino, určené do teplôt +20 až -10 °C. Je jednovrstvové s gramážou 185 g/m2, vyrobené zo 100 % merino vlny. Oba diely setu sú šité plochými švami, tričko má predĺžený zadný diel. Je dvojfarebné z dvoch podobných odtieňov modrej, raglánového strihu.

Devod Active je hrubšie, vhodné do teplôt +10 až -20 °C. Ide o dvojvrstvové prádlo, spodná vrstva je z polyesteru Thermo Cool, vrchná z merino vlny s úpravou Total Easy Care. Polyester na vnútornej strane má niekoľko výhod – lepšie odvádza pot od pokožky, dvojvrstvá konštrukcia zvyšuje termoizolačné vlastnosti prádla a pre ľudí s citlivou pokožkou na merino je Thermo Cool príjemnejší na dotyk. Vrchná vrstva z merino vlny prispieva najmä k dobrej termoizolácii, ďalej transportuje vlhkosť, ktorá sa z jej povrchu odparuje. Táto kombinácia má zaistiť dobrý odvod potu od tela, zatiaľ čo telo si udržuje pohodlnú telesnú teplotu aj v oblastiach s rôznymi teplotami a pri rôznych druhoch aktivít. Prádlo je raglánového strihu s plochými švami, zadná časť je predĺžená. Vlákno merino vlny má hrúbku 20,5 mikrónov a gramáž 205 g/m2. Set má modro/bledozelenú kombináciu s grafikou skákajúcich lyžiarov.

Pásy na nohaviciach sú zo širšej gumy. Sety sú veľkosti Kid 2, teda pre dva roky, výška 92 cm. Kubko ich nosí od svojich necelých 2 rokov doteraz (t. j. cca 10 mesiacov) a ešte stále nemá sety natesno. Strihy sú zámerne dlhšie (najmä tričiek), aby dieťa z nich rýchlo nevyrástlo. Na začiatku bolo treba ohnúť rukáviky aj nohavice na spodku, dlhšie tričko sa zas hodí, aby nevytŕčal holý chrbátik. Najbližšia veľkosť sú až 4 roky, 104 cm. Pre odporcov produkcie na ďalekom východe pozitívna informácia – prádlo je vyrobené v Litve.

K prádlu máme dva druhy vlnených ponožiek. Devold Walker High sú hrubšie vlnené ponožky. Naše sú čierne, ale existujú aj v tmavomodrej a ružovej farbe. Druhé ponožky Devold Daily sú tenšie, skladajú sa zo 60 % z merino vlny, 38 % polyamidu a 2 % elastanu. Máme taktiež čierne, ale sú k dispozícii aj v ružovej, fialovej, svetlomodrej a tmavomodrej farbe.

Skúsenosti

Náš malý turista neprotestuje, keď mu termoprádlo obliekame, z čoho dedukujeme, že je mu príjemné. V zásade si nechce obliecť odev, ktorý mu nejakým spôsobom "nerobí dobre". Takže veríme, že ho má rád. Tenší set nosí celoročne, teda v teplotách pod 20 °C. Aj v chladnejších letných dňoch tričko v spojení s dlhými rifličkami stačili a nemusel mať ešte mikinu. To je veľká výhoda, pretože všetci vieme, ako nerady sa dietky obliekajú. V teplejších dňoch sme mali pribalené v batohu minimálne tričko, je veľmi skladné a rýchlo dieťa zahreje.

V jesennom a zimnom období, kedy nie sú veľké mrazy (ako tento rok), mu stačí tenšie merino a nezateplený vodeodolný komplet – nohavice a bunda, k tomu pre prípad ešte mikina do batoha. Vďaka protizápachovým vlastnostiam vlny prádlo nie je potrebné tak často prať ako bežné tričká či pančušky. V mrazoch obliekame hrubší set pod hrubšiu kombinézu z vnútornej strany zateplenú flísom. V najväčšej zime a vetre pridávame vlnenú vestu. Dieťa určite nezmrzne, ani keď bude sedieť na sánkach. Merino ušetrí jednu vrstvu odevu a dieťa nie je tak “nacibuľované”, čo je pre pohyb príjemnejšie.

Manžety na rukávoch sú veľkostne akurát a pekne držia okolo ručičky, rovnako aj lem okolo krku pekne sedí a nevyťahuje sa častým obliekaním a vyzliekaním. Pás na nohaviciach je zo širšej gumy, ktorá je mäkká a netlačí dieťa na brušku, ale zároveň dobre drží. Zadoček aj s plienkovou výbavou má dosť miesta. Náš chlapček je vyššej a štíhlejšej postavičky, takže okolo zadočka a stehienok má nohavice voľnejšie. Dĺžka nohavíc je dostatočná a spodné manžety okolo členkov sú široké a dobre držia.

Počas dlhšieho zimného pobytu na horách nám stačili na striedanie podľa teploty oba sety, nebolo ich treba prať, striedali sme iba vrchné vrstvy. Drobec mal pravidelne ručičky teplé tak akurát, chrbátik suchý nespotený a my sme nemuseli pravidelne riešiť, či je mu zima alebo teplo. Zadný predĺžený diel je naozaj vhodný, lebo dieťa sa často zohýba pre rôzne vetvičky či kamienky a pritom nemá holý chrbátik.

Sety používame cca 10 mesiacov. Vyzerajú ako nové aj napriek pravidelnému noseniu nielen na horách, ale v zime či na jeseň aj pri bežných každodenných vychádzkach v každom počasí. Všetky švy odolávajú a povrch je úplne bez zmeny. Žiadne žmolky po praní, vyťahané lakte, kolienka, či párajúce sa švy.

Ponožky – oboje – sedia dobre na nohe, pritom vrchná časť nie je natesno, s čím mávame pri detských ponožkách často problém. Vzhľad trochu utrpel vytvorením tzv. žmolkov, na funkčnosť to ale vplyv nemá. Dodávateľ odporúča žmolky netrhať, lebo sa aj tak vytvoria nové. Ponožky Kubkovi dávame podľa teploty a tiež aj podľa hrúbky topánok. Dosť sa mu potia nožičky, takže vlnené ponožky sa nám osvedčujú – noha je po vyzutí suchá a teplá.

Výsledný dojem je jednoznačne pozitívny. Aj keď dieťa nevie poriadne hovoriť, s oblečením vyzerá spokojne. Je mu teplo pri rôznom výkone, aj bez pohybu, chrbátik ani nožičky nemá spotené, prádlo netreba často prať a zatiaľ nejaví známky opotrebovania. Vyzerá to, že vydrží aj dosť dlhý čas, čo sa týka veľkosti, a tak sa netreba báť – predsa len nestojí bagateľ – že za chvíľočku z neho drobec vyrastie a neoplatí sa to. Na záver môžeme dodať, že oba sety sú aj dizajnovo vydarené, takže mamičky, ktoré rady deti parádia, môžu byť spokojné.