Gesia Szyja (Husí krk) s deťmi

11.09.12
Stúpaním a dĺžkou je to náročná túra pre naše 5-ročné deti. Vhodné je ju absolvovať najmä mimo hlavnej turistickej sezóny vzhľadom na množstvo poľských výletníkov. Celkový čas pobytu v prírode aj s prestávkami zaberie približne 6 hodín. V zime je trasa nevhodná pre drobcov vzhľadom na riziko neprešliapanosti chodníka. Letné časy na turistických rázcestníkoch naše ratolesti hravo zvládnu.

Lysá poľana/Lysa Polana – parkovisko Palenica Bialczańska – rázcestie pod poľanou Rusinowa Polana – Rusinowa Polana – Gesia Szyja (Husí krk) – rázcestie pod poľanou Rusinowa Polana - rázcestie pod Polanou pod Woloszynem – Droga Oswalda Balzera (asfaltová cesta) – Wodogrzmoty Mickiewicza – Schronisko w Roztoce a späť na Drogu Oswalda Balzera (asfaltová cesta) - Lysa Polana/Lysá poľana

Deti v tomto veku môže na začiatku zaujať vkročenie vlastnou nohou do druhého štátu. Na parkovisku Palenica Bialczańska zaplatíme 4,- zloté vstupné do Tatranského národného parku a pokračujeme vpravo po modrej značke. Deti baví výstup a skákanie po schodoch, ktoré sú spevnené drevami. Uvidíme, ako pastier pasie stádo ovečiek.

V malej kolibe na poľane Rusinowa Polana si môžeme kúpiť výrobky z ovčieho mlieka. Po približne hodinovom výstupe z poľany si naši malí horali radi vyskúšajú "lezenie" na skalných útvaroch Husieho krku (Gesia Szyja). Aby si čo najdlhšie vychutnali pocit, ako vysoko vyšliapali s výhľadmi na kolibu, zvolíme zostup naspäť na poľanu tou istou cestou.

Ďalej pokračujeme čiernou značku, ktorou sa dostaneme k vodopádom na potoku Waksmundzki a na rázcestí pod Polanou pod Woloszynem sa napojíme na červenú, ktorá nás dovedie na asfaltovú cestu Droga Oswalda Balzera. Tu podľa množstva zostávajúcich síl môžme ešte šliapať hore k vodopádom Wodogrzmoty Mickiewicza a odtiaľ sa ešte oplatí odbehnúť na turistickú chatu Schronisko w Roztoce.

Chata je drevená a útulná, málokto sem zablúdi, keďže nie je viditeľná priamo z cesty a zostupuje sa k nej cca 15 minút. Čerešničkou na torte tejto celodennej túry môžu byť wafle (gofry) so šľahačkou a čokoládovým sirupom za 6,- zlotých. Pivo pre dospelákov stojí tiež 6,- zlotých a kapustnica 4,- zloté. Po načerpaní síl nás už čaká len návrat na cestu, vedúcu do východzieho bodu Lysá poľana, kde budeme cca o 1,5 hodiny. Mestské deti určite zaujmú kone ťahajúce vozy s výletníkmi na Morské oko.

Trasa túry na turistickej mape

Podrobnejší popis túry nájdete v článku o zimnom výstupe.

Pokiaľ sa ti článok páčil alebo máš pripomienku, napíš nám do diskusie. Autor(ka) aj ostatní Hikingáči sa potešíme. Článku môžeš tiež pomôcť zdieľaním na sociálnych sieťach.
Diskusia k článku 4 príspevky
Gesia Szyja (Husí krk) s deťmi 11/09/12 17:37 4 príspevky
Najnovšie články v sekcii

Túra Jesenný Bärenschützklamm so šesťročným turistom Prvá túra po májovej operácii chrbtice. Čo vybrať? Kam ísť? Voľba najskôr padá na Hintere Tormauer, menšiu sestru známej Ötschergraben, ktorá je nazývaná aj Grand Canyon Európy. Plánovač túr na kompass.de ukazuje čas štyri hodiny celým … » viac 14/10/19 Martina Haratíková Svet
Túra Náučný chodník Molpír s dieťaťom Oblasť Smolenického krasu je veľmi vďačná na turistiku. Už ako deti sme robili s mamou okruhy cez Havranicu, Záruby, Ostrý Kameň a Čertov žľab s bonusom vandrovania od a k železničnej ... » viac 07/10/19 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Mních z Martinčeka Liptov je plný skvelých miest ako stvorených pre výlet. Napriek tomu sa vám môže hodiť aj tento môj tip, vhodný najmä pre rodiny s deťmi. Vyberieme sa totiž na krátku prechádzku na ... » viac 30/09/19 Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč

Túra Kvetnica – banský náučný chodník a bunker vo Vernári Na spojnici Poprad - Telgárt nájdeme niekoľko technických a historických zaujímavostí. My sme sa tentokrát boli pozrieť na novobudovaný náučný chodník, a to banský NCH v Kvetnici. Do neďalekej horskej obce Vernár nás prilákala replika … » viac 28/01/19 Roman Matkovčík Nízke Tatry
Túra Matka Božia a Medvedia hlava z Novoveskej Huty Na severovýchodnom okraji NP Slovenský raj sa v hore Matka Božia nachádza rovnomenná skalná vyhliadka. Rozhľad môžeme hravo porovnať so známym Tomášovským výhľadom. Nájdeme tu pokoj ... » viac 21/01/19 Roman Matkovčík Slovenský raj
Túra NCH Liptovská Teplička s deťmi Náučný chodník nám priblíži pozoruhodnosti rázovitej goralskej obce spod Kráľovej hole. Prevedie nás malou časťou jej chotára. Na šiestich kilometroch sa podozvedáme o tunajšej ... » viac 08/11/17 Roman Matkovčík Nízke Tatry

Gesia Szyja (Husí krk) s deťmi 11/09/12 17:37 4 príspevky
    • Tatry, poľská časť Východných Vysokých Tatier (Polskie Tatry Wschodnie Wysokie)
    • leto
    • 01.08.2012
    • Lysá poľana (bufet, obchod), Schronisko v Dolinie Roztoki
    • Poprad (vlak, bus) - Tatranská Lomnica (vlak, bus) - Lysá poľana (bus)