Gesia Szyja (Husí krk) s deťmi

11.09.12
Stúpaním a dĺžkou je to náročná túra pre naše 5-ročné deti. Vhodné je ju absolvovať najmä mimo hlavnej turistickej sezóny vzhľadom na množstvo poľských výletníkov. Celkový čas pobytu v prírode aj s prestávkami zaberie približne 6 hodín. V zime je trasa nevhodná pre drobcov vzhľadom na riziko neprešliapanosti chodníka. Letné časy na turistických rázcestníkoch naše ratolesti hravo zvládnu.

Lysá poľana/Lysa Polana – parkovisko Palenica Bialczańska – rázcestie pod poľanou Rusinowa Polana – Rusinowa Polana – Gesia Szyja (Husí krk) – rázcestie pod poľanou Rusinowa Polana - rázcestie pod Polanou pod Woloszynem – Droga Oswalda Balzera (asfaltová cesta) – Wodogrzmoty Mickiewicza – Schronisko w Roztoce a späť na Drogu Oswalda Balzera (asfaltová cesta) - Lysa Polana/Lysá poľana

Deti v tomto veku môže na začiatku zaujať vkročenie vlastnou nohou do druhého štátu. Na parkovisku Palenica Bialczańska zaplatíme 4,- zloté vstupné do Tatranského národného parku a pokračujeme vpravo po modrej značke. Deti baví výstup a skákanie po schodoch, ktoré sú spevnené drevami. Uvidíme, ako pastier pasie stádo ovečiek.

V malej kolibe na poľane Rusinowa Polana si môžeme kúpiť výrobky z ovčieho mlieka. Po približne hodinovom výstupe z poľany si naši malí horali radi vyskúšajú "lezenie" na skalných útvaroch Husieho krku (Gesia Szyja). Aby si čo najdlhšie vychutnali pocit, ako vysoko vyšliapali s výhľadmi na kolibu, zvolíme zostup naspäť na poľanu tou istou cestou.

Ďalej pokračujeme čiernou značku, ktorou sa dostaneme k vodopádom na potoku Waksmundzki a na rázcestí pod Polanou pod Woloszynem sa napojíme na červenú, ktorá nás dovedie na asfaltovú cestu Droga Oswalda Balzera. Tu podľa množstva zostávajúcich síl môžme ešte šliapať hore k vodopádom Wodogrzmoty Mickiewicza a odtiaľ sa ešte oplatí odbehnúť na turistickú chatu Schronisko w Roztoce.

Chata je drevená a útulná, málokto sem zablúdi, keďže nie je viditeľná priamo z cesty a zostupuje sa k nej cca 15 minút. Čerešničkou na torte tejto celodennej túry môžu byť wafle (gofry) so šľahačkou a čokoládovým sirupom za 6,- zlotých. Pivo pre dospelákov stojí tiež 6,- zlotých a kapustnica 4,- zloté. Po načerpaní síl nás už čaká len návrat na cestu, vedúcu do východzieho bodu Lysá poľana, kde budeme cca o 1,5 hodiny. Mestské deti určite zaujmú kone ťahajúce vozy s výletníkmi na Morské oko.

Trasa túry na turistickej mape

Podrobnejší popis túry nájdete v článku o zimnom výstupe.

Pokiaľ sa ti článok páčil alebo máš pripomienku, napíš nám do diskusie. Autor(ka) aj ostatní Hikingáči sa potešíme. Článku môžeš tiež pomôcť zdieľaním na sociálnych sieťach.
Diskusia k článku 4 príspevky
Gesia Szyja (Husí krk) s deťmi 11/09/12 17:37 4 príspevky
Najnovšie články v sekcii

Extra Skala Sedem kostolov v Studničnej (Komjatná) Ak budete mať v okolí Ružomberka čas a chuť sa na chvíľu zastaviť – či už počas cesty z/do hôr alebo z iného dôvodu – odporúčame bradlo v Studničnej. Autom je to z Ružomberka smer Dolný Kubín zachádzka len asi desať minút. Okrem … » viac 21/08/19 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti
Túra Krawców Wierch s dvěma miminky Starší Kryštof je už ostřílený turista, devítiměsíční Richard ale právě dnes přesedlal z kočárku do nosiče a vycházku proto volíme velmi nenáročnou. Každé dítě je jiné a ... » viac 19/08/19 Tomáš Kohout Oravské Beskydy
Túra Dolné diery a Chleb s deťmi Hľadáme kompromis medzi tým, po čom nám srdce piští, a tým, čo nám dovolia fyzické sily najmenšieho člena. Nosič by bol fajn kompromis, no akosi si poslednú dobu užívam viac výlety, ... » viac 12/08/19 Karolína Dobiašová Malá Fatra

Túra Kvetnica – banský náučný chodník a bunker vo Vernári Na spojnici Poprad - Telgárt nájdeme niekoľko technických a historických zaujímavostí. My sme sa tentokrát boli pozrieť na novobudovaný náučný chodník, a to banský NCH v Kvetnici. Do neďalekej horskej obce Vernár nás prilákala replika … » viac 28/01/19 Roman Matkovčík Nízke Tatry
Túra Matka Božia a Medvedia hlava z Novoveskej Huty Na severovýchodnom okraji NP Slovenský raj sa v hore Matka Božia nachádza rovnomenná skalná vyhliadka. Rozhľad môžeme hravo porovnať so známym Tomášovským výhľadom. Nájdeme tu pokoj ... » viac 21/01/19 Roman Matkovčík Slovenský raj
Túra NCH Liptovská Teplička s deťmi Náučný chodník nám priblíži pozoruhodnosti rázovitej goralskej obce spod Kráľovej hole. Prevedie nás malou časťou jej chotára. Na šiestich kilometroch sa podozvedáme o tunajšej ... » viac 08/11/17 Roman Matkovčík Nízke Tatry

Gesia Szyja (Husí krk) s deťmi 11/09/12 17:37 4 príspevky
    • Tatry, poľská časť Východných Vysokých Tatier (Polskie Tatry Wschodnie Wysokie)
    • leto
    • 01.08.2012
    • Lysá poľana (bufet, obchod), Schronisko v Dolinie Roztoki
    • Poprad (vlak, bus) - Tatranská Lomnica (vlak, bus) - Lysá poľana (bus)