Túra Matka Božia a Medvedia hlava z Novoveskej Huty Na severovýchodnom okraji NP Slovenský raj sa v hore Matka Božia nachádza rovnomenná skalná vyhliadka. Rozhľad môžeme hravo porovnať so známym Tomášovským výhľadom. Nájdeme tu pokoj vďaka polohe mimo stredu záujmu cestovného ruchu. Vedú sem … » viac včera Roman Matkovčík Slovenský raj
Túra Zimný výstup na Veľký Vreteň s deťmi Kysuckí turisti niekoľkokrát do roka organizujú výstup na Veľký Vreteň. Počas Vianoc sa pravidelne organizuje štefanský výstup. Po vianočnej hostine je výlet na Vreteň výborná ... » viac 14/01/19 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Túra Menina planina – rozhľadňa Vivodnik s deťmi Náš predposledný deň v Kamnicko-Savinjských Alpách sme sa rozhodli dať si oddychovú túru. Ide už o tretí deň turistikovania a mňa z nosenia detí v nosiči už bolí chrbát. Naša ... » viac 12/12/18 Danka Laciková Svet
Túra S deťmi na Ďumbier alebo Ako sme vyzerali kamzíky Po úspešnom výstupe na najvyšší bod východnej časti Nízkych Tatier, sme sa odhodlali s našimi chlapcami opáčiť aj výšľap na najvyšší cíp celého horstva. Potešení, že naše ... » viac 10/12/18 Mirka a Milan Kvietkovci Nízke Tatry
Podcast Keď je spokojný rodič, je spokojné aj dieťa V novom podcaste som sa rozprával s našou dlhoročnou autorkou Adushkou o turistike s najmenšími deťmi. Príchod detí do rodiny nemusí znamenať koniec s outdoorovými aktivitami a Adushka ... » viac 05/12/18 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Vychádzka zo Svätého Jura na hrad Biely Kameň Jesenných prechádzok v lese sa snáď nedá nikdy nabažiť. Prehrabávať sa v lístí, dýchať chladný vzduch volajúci po zime, no zároveň sa vyhrievať na slnku ako malá jašterica. Takto ... » viac 03/12/18 Karolína Dobiašová Malé Karpaty
Túra Veľký Choč s deťmi Ak by som mal akcii priradiť nejaký počiatok, „prvú zmienku o obci“, vrátil by som sa 6 rokov dozadu, keď som s ešte len trojročným Alexom zavítal na Bačovské dni do Malatinej. ... » viac 28/11/18 Radoslav Jurčina Veľká Fatra a Choč
Túra Návrat do detstva – salaše pod Čiernym kameňom Z detstva mám na dovolenky v Liptovských Revúcach krásne spomienky. Nekonečná cesta Škodou stodesať, ktorú nám spríjemňovalo „la šánte mí kantáre“ zo staručkej Aiwy, tuhý boj ... » viac 26/11/18 Radoslav Jurčina Veľká Fatra a Choč
Túra Kráľova hoľa zo Šumiaca s deťmi Pri našich potulkách z Brezna východným smerom, už v jednej z jeho mestských častí vidieť v diaľke jej veličenstvo Kráľovu hoľu. Samozrejme ju našim chlapcom zakaždým predstavíme. A ... » viac 21/11/18 Mirka a Milan Kvietkovci Nízke Tatry
Túra Vláčikom na Plavecký hrad Alebo presnejšie do Plaveckého Podhradia a na hrad už po svojich. Od jari kujeme plány, že sa vláčikom-Zahoráčikom niekedy zvezieme a zároveň vyrazíme na túru do Malých Karpát. ... » viac 19/11/18 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Cyklotúra Cyklochodník Trstená – Suchá Hora a späť s deťmi Jednou z novších cyklotrás na Slovensku je v regióne Oravy cyklochodník vedúci z Trstenej k poľským hraniciam. Po tom, ako sme pomerne dobre spoznali Bystrickú cyklotrasu, rozmýšľame o ... » viac 15/11/18 Jana Bílešová Skorušinské vrchy
Túra Logarska dolina – vodopád Rinka a Okrešelj Náš druhý deň v Slovinsku v kempe Menina a predpoveď stále hlási dážď. Dnes to má byť ale lepšie ako včera, až na poobede hlásia prehánky. Rozhodneme sa ísť do Logarskej doliny, ... » viac 12/11/18 Danka Laciková Svet
Novinky pošli námet | sme aj na Facebook  Instagram
26/01 Zimné prechody na Orave

Počas víkendu 26. - 27. januára sa v regióne Oravy a Kysúc budú konať nasledovné zimné a lyžiarske prechody: 20. ZP chotárom obce Horná Lehota, 26. TLP Cez päť chotárov (Vyšný Kubín), 11. TLP Vaňovským chotárom (Vaňovka), 9. ZP Dlhánskym chotárom (Dlhá nad Oravou), 9. P Jasenickým chotárom (Oravská Jasenica), 11. Goralova bežka (Rabčice).

24/01 Predpoveď počasia-prednáška (BA)

Vo štvrtok 24. januára o 17.30 h sa bude konať prednáška Ako vieme, ako bude? o predpovedi počasia v kinosále SHMÚ (Jeséniova 17) v Bratislave-Kolibe. Voľný vstup.

zajtra O lese a nelese-prezentácia (BR)

V stredu 23. januára o 19.00 h sa bude konať premietanie a rozprávanie Eko – O lese a nelese - Na aktuálnu tému v M klube (Dom kultúry, Švermova 7) v centre Brezna.

dnes Festival Cestou necestou (SR)

V priebehu januára až marca sa bude konať cestovateľský festival Cestou necestou 2019 na viacerých miestach: 22 - 23. 1. Banská Bystrica, 24. - 26. 1. Žilina, 27. 1. Martin, 28. - 29. 1. Košice, 30. 1. Poprad, 10. 2. Hlohovec, 11. 2. Nitra, 12. 2. Lučenec, 18. 2. Prešov, 6. 3. Pezinok.